Program innowacyjny 2016/2017
- Details
- Category: Programy nowatorskie
- Created on Saturday, 04 February 2017 17:48
- Last Updated on Tuesday, 07 February 2017 16:16
- Published on Saturday, 04 February 2017 17:48
- Hits: 134
,, Talent ze wszystkiego może uczynić rzeczą piękną ”
Mikołaj Gogol
Program innowacyjny ,, Szukamy szkolnych talentów ”
realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej
w Szczecnie w roku szkolnym
2016/2017
Współczesna szkoła powinna sprostać oczekiwaniom uczniów, tym samym zapewnić im wszechstronny rozwój i wyposażyć w jak najbogatszy zasób wiedzy i umiejętności. Chcemy aby nasza szkoła była szkołą, która uwzględnia indywidualność uczniów i jego różne potrzeby edukacyjne. Możliwość rozwijania zainteresowań, uzdolnień i talentów pozwoli dzieciom lepiej przygotować się do dalszego życia i sprostać wymaganiom jakie ono stawia. Z myślą o ukrytych talentach wśród naszych podopiecznych został opracowany program innowacyjny pod hasłem :,, Szukamy szkolnych talentów”, który realizowany będzie w roku szkolnym 2016/2017. Uczniowie będą mogli zaprezentować swój talent podczas szkolnych uroczystości, konkursach czy zawodach sportowych.
Główne założenia programu:
- Odkrywanie, pielęgnowanie i rozwijanie talentów, zainteresowań i pasji naszych uczniów.
- Promowanie wielu rodzajów działalności dzieci na forum szkoły , poza szkołą oraz w środowisku lokalnym
Cele programu:
- 1.Pogłębianie uzdolnień , pasji, zainteresowań
- 2.Poszerzanie wiedzy i umiejętności
- 3.Rozwijanie talentów artystycznych, sportowych
- 4.Przygotowanie do kreatywnej rywalizacji: konkursów, występów, zwodach
- 5.Przełamywanie lęku i strachu podczas autoprezentacji
- 6.Wzrost wiary we własne możliwości
- 7.Rozwijanie inwencji twórczej, wyobraźni, kreatywności, poczucia estetyki.
Sposoby pracy z uczniami, metody i formy pracy
- metody oparte na działalności praktycznej uczniów - tworzenie plakatów, albumów tematycznych,
- wykonywanie zadań w terenie, przeprowadzanie doświadczeń;
- metody oparte na obserwacji - wycieczki oraz wyjścia edukacyjne;
- organizowanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych, gry dydaktyczne
- praca z całą grupą – dyskusja, burza mózgu;
- gry sportowe
- metody kształcące poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji z rożnych źródeł;
- tworzenie zajęć dodatkowych oparciu o specyfikę zdolności i zainteresowań uczniów;
- wyeksponowanie sukcesów uczniów uzdolnionych (gablota, strona internetowa, gazetka szkolna);
- zachęcanie do czytania literatury dziecięcej;
Harmonogram miesięcznych
„Prezentacji szkolnych” osiągnięć uczniów.
Lp. |
Miesiąc
|
Szukamy ukrytych talentów |
Odpowiedzialne osoby |
Uwagi |
1. |
Wrzesień |
Mistrz tabliczki mnożenia |
Anna Kuzia - Patyna |
|
2. |
Październik |
Czytam pięknie i wyraziście
|
Magdalena Jopkiewicz
|
|
3.
|
Listopad |
Szukamy talentu muzycznego |
Daniela Chlewicka |
|
4.
|
Grudzień |
Talent plastyczny |
Joanna Buras |
|
5.
|
Styczeń |
Mistrz tańca |
Anna Łączkowska
|
|
6.
|
Marzec |
Szukamy mistrza ortografii polskiej i angielskiej |
Monika Janus |
|
7.
|
Kwiecień |
Omnibus przyrody
|
Anna Sławińska
|
|
8.
|
Maj |
Talent recytatorski |
Monika Jabłońska |
|
9. |
Czerwiec |
Mistrz sportu |
Daniela Chlewicka |
|
Sprawozdanie z programu innowacyjnego w roku szkolnym 2016/2017
- Details
- Category: Programy nowatorskie
- Created on Monday, 30 January 2017 14:19
- Last Updated on Monday, 30 January 2017 14:37
- Published on Monday, 30 January 2017 14:19
- Hits: 148
Sprawozdanie z programu innowacyjnego w roku szkolnym 2016/2017
W roku szkolnym 2016/2017punkt przedszkolny oraz oddział przedszkolny przystąpił do programu innowacyjnego „ Odkrywamy dziecięcy talent”.
W miesiącach Wrzesień – Listopad odkrywaliśmy talent plastyczny. Talent plastyczny - Dziecko lubi rysować, malować, lepić z gliny lub plasteliny. Chętnie eksperymentuje, przejawia oryginalność w doborze tematów, technik, kompozycji i materiałów. Poprzez sztukę wyraża swoje uczucia. Zauważa szczegóły i barwy, których inne dzieci nie dostrzegają. Ma wyostrzoną percepcję przedmiotów codziennego użytku.
Wykonane zostały prace plastyczne z wykorzystywaniem różnorodnych technik plastycznych np. techniki rysunkowe (kreda świecowa, węgiel, pastele), techniki malarskie (akwarela, atrament), techniki wycinankowe i wydzierankowe, techniki rzeźbiarskie (glina, masa solna, plastelina), origami, nauka projektowania i planowania przy przygotowywaniu prac plastycznych, organizowanie wystaw.
Następnie po tych miesiącach na przełomie Grudnia – Lutego odbył się konkurs recytatorski „ J.Brzechwy, J. Tuwim dzieciom”. Dzieci punktu przedszkolnego oraz oddziały przedszkolnego recytowały wiersze Tuwima, Brzechwy. Recytujący bardzo się starali aby ich wiersze wypadły najlepiej. Przy konkursie recytatorskim uczestniczyła komisja w której w skład wchodzą : p. Anna Dziedzic, p. Magdalena Kubicka - Gawlik , p. Joanna Buras. Wyłonienie I, II, III miejsc nie było łatwe.
Po zakończeniu recytacji odbyło się narada komisji. A oto I miejsce – Agatka Rączka, II miejsce – Izabela Bandura, III miejsce Nikola Kozioł.
Również były wyróżnienia: Aleksander Miszczyk, Jakub Miszczyk, Lena Lipa.
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy za udział oraz nagrody. Czekamy na więcej……
Dzięki tej innowacji dzieci mogły odkryć u siebie nowe talenty.
sprawozdanie-czytanie z klasa
- Details
- Category: Programy nowatorskie
- Created on Thursday, 17 March 2016 15:43
- Last Updated on Thursday, 17 March 2016 15:43
- Published on Thursday, 17 March 2016 15:43
- Hits: 127
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU INNOWACYJNEGO
„Czytanie z klasą” PIERWSZY SEMESTR- ROK SZKOLNY 2015- 2016
Zajęcia odbywały się dwa razy w tygodniu w ramach przerwy międzylekcyjnej. Uczestniczyli w nich systematycznie wszyscy uczniowie klasy I, II i III.
Głównym celem zajęć było wzbogacenie wszechstronnego rozwoju osobowości dzieci poprzez kształcące i wychowawcze wartości książki oraz włączenie uczniów w poczet czytelników biblioteki szkolnej i gminnej, przygotowanie ich do świadomego oraz chętnego korzystania ze źródeł informacji i rozrywki.
Na zajęciach stosowane były różne formy i metody jak: praca z książką , organizowanie kącików tematycznych z literatury dziecięcej, czasopismami, albumami, itp.; prezentacja ulubionych książek. Na zajęcia często zapraszana jest pani Magdalena Kubicka – bibliotekarka.
Kontakt z książką i biblioteką zapewnia dzieciom z klasy 1 – 3 rozwój zainteresowań czytelniczych, umiejętność korzystania ze źródeł informacji, trwałe przeżycie estetyczne i emocjonalne, wzbogaca wiedzę, rozwija intelekt, jest źródłem rozrywki i zabawy.
Jak ciekawie uczyc geometrii
- Details
- Category: Programy nowatorskie
- Created on Tuesday, 14 June 2016 18:03
- Last Updated on Tuesday, 14 June 2016 18:12
- Published on Tuesday, 14 June 2016 18:03
- Hits: 149
Sprawozdanie z autorskiego programu innowacyjnego
,,Jak ciekawie uczyć geometrii”
realizowanego w drugim semestrze roku szkolnego 2015/2016
w klasie IV w Publicznej Szkole Podstawowej w Szczecnie
W drugim semestrze roku szkolnego 2015/2016 na lekcjach matematyki oraz na zajęciach dodatkowych nieodpłatnych z matematyki w klasie IV realizowałam program innowacji pedagogicznej ,,Jak ciekawie uczyć geometrii”.
Program ten miał na celu rozwijanie i pogłębianie umiejętności matematyczno –informatycznych, kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów, kształcenie umiejętności współpracy oraz poznanie nowoczesnych metod pracy i zdobywania wiedzy poprzez stosowanie na lekcjach matematyki programów komputerowych wspomagających zapamiętywanie i rozwijanie wiedzy, praktyczne zastosowanie matematyki, wyrabianie u uczniów określonych umiejętności w zakresie: pracy samodzielnej, pracy w grupie, przygotowanie uczniów do wykorzystania matematyki w życiu codziennym, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych i technologii ICT, pobudzanie do twórczego i logicznego myślenia, przygotowanie uczniów do konkursów matematycznych.
Innowacja ta jest związane z matematyką i zajęciami komputerowymi . Głównymi założeniami innowacji jest przygotowanie uczniów do zdobywania wiedzy z matematyki poprzez użycie nowoczesnych programów i technologii ICT.
Na zajęciach tych wykorzystywane były różne pomoce dydaktyczne (komputery, tablica multimedialna, programy komputerowe – matematyczne: GeoGebra, multibooki „Matematyka z kluczem”).
Dzięki tej innowacji uczniowie coraz częściej zauważają potrzebę nauki matematyki, szczególnie zagadnień związanych z geometrią i stwierdzają, że matematyka nie jest trudna i nudna, lecz może by ciekawą przygodą w połączeniu z technologią ICT.
Sprawozdanie wraz z załącznikami w formie Dobrych Praktyk zostało wysłane na stronę Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Sprawozdanie-gimnastyka...
- Details
- Category: Programy nowatorskie
- Created on Tuesday, 14 July 2015 12:42
- Last Updated on Tuesday, 14 July 2015 12:42
- Published on Tuesday, 14 July 2015 12:42
- Hits: 134
Realizacja programu nowatorskiego
,, Gimnastyka, sport, zabawa - to na przerwach fajna sprawa ”
w roku szkolnym 2014/2015
W roku szkolnym 2014/2015 w naszej placówce realizowany był program nowatorski zajęć ruchowych pod hasłem:,, Gimnastyka , sport, zabawa - to na przerwach fajna sprawa”. Celem podjętych działań wynikających z zaplanowanego harmonogramu było wspomaganie harmonijnego rozwoju psychofizycznego uczniów, przygotowanie do wszechstronnego uczestnictwa w kulturze fizycznej, jak również rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie swoje i innych. Program zajęć ruchowych został opracowany i wdrożony do realizacji w czasie przerw śródlekcyjnych z udziałem uczniów klas I-VI. Aktywne przerwy cieszyły się dużym uznaniem wśród naszych podopiecznych. Czas wolny spędzony wspólnie integrował młodszych uczniów ze starszymi, pozwalał bliżej się poznać, być sprawniejszym fizycznie jak również uczył sposobów zdrowej rywalizacji .
Sprawozdanie w formie Dobrych Praktyk zostało wysłane na stronę Kuratorium Oświaty w Kielcach.