Drodzy rodzice zachęcam do obejrzenia wspólnie z dziećmi webinarium związanego z kształtowaniem prawidłowej wymowy:

 "Strasna zmija" nie taka straszna.  https://www.youtube.com/watch?v=qleZ2CWdqLU

 „Robimy śmieszne minki” https://www.youtube.com/watch?v=5M6q8_9x_Jw


Praca logopedyczna w domu z udziałem rodzica

  • Podstawą wszelkich działań terapeutycznych w zakresie korygowania nieprawidłowej wymowy jest systematyczność.
  • Lepiej ćwiczyć z dzieckiem krótko, a często (np. dwa razy dziennie po 5 minut) niż dwa razy w tygodniu po godzinie.
  • Warto pamiętać o ćwiczeniach podczas codziennych zajęć i zabaw z dzieckiem, posiłków czy czynności higienicznych. Stwarzają one okazję do krótkich ćwiczeń
    w postaci „przerywników” – kilku ćwiczeń języka, powtórzenia kilku wyrazów (np. podczas porządkowania pokoju dziecka – nazywanie zabawek: lalka, samolot, helikopter, hulajnoga...).
  • Zabawa jest najlepszą formą ćwiczeń!
  • Zawsze należy pochwalić dziecko za podejmowanie wyzwań. Nawet kiedy początkowo nie wszystko jest łatwe., należy docenić trud włożony w ćwiczenia.
  • Rodzicu pamiętaj – jesteś świetnym nauczycielem dla swojego dziecka

Powodzenie terapii logopedycznej w dużej mierze zależy od zaangażowania rodziców i ich ścisłej oraz systematycznej współpracy z logopedą. Aby się powiodła musi by kontynuowana poza gabinetem logopedycznym.

 

GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA – czyli zabawne sposoby na usprawnianie narządów mowy

Dzieci, których narządy mowy nie są odpowiednio sprawne często zastępują głoski trudne do wymówienia łatwiejszymi. Wtedy zamiast „szafa” maluch mówi „safa”, a zamiast „rower” - „lowel” lub „jowej”. Dlatego tak ważną rolę w procesie wspierania rozwoju mowy u dziecka pełnią ćwiczenia artykulacyjne. Powinny być one wykonywane bardzo dokładnie, bez pośpiechu. Należy pamiętać, aby czas trwania i liczbę powtórzeń dostosować do indywidualnych możliwości i potrzeb dziecka.

Karta pracy 1

 

Karta pracy 2

Karta pracy 3