Wycieczka do Europejskiego Centrum Bajki w Pacanowie

26 maja 2012r najmłodsi  wychowankowie naszej szkoły – przedszkolaki  wybrali się do Pacanowa , aby  spotkać  Koziołka Matołka – bohatera znanego i lubianego. Pogoda tego dnia była słoneczna a uśmiechy na twarzach dodawały uroku każdemu zwiedzającemu. Już na samym początku niesamowite wrażenia zrobiła na nas mysia dziura, która przemieniła się w smoczą jamę. Następną atrakcją była podróż bajkowym pociągiem wioząca małych uczestników wycieczki do zaczarowanego  ogrodu. Spacerując krętymi korytarzami w blasku kolorowych świateł mogliśmy odkrywać nowe postacie bajkowe, spotkać  ,,Calineczkę” ,  poczuć falującą ścianę oraz  przejść przez zaczarowane lustro , by dostać się do skarbnicy bajek. Wrażeń nie było końca … Przedszkolaki skorzystali również z placu zabaw mieszczącego się na terenie zwiedzającego centrum. Wycieczka do Pacanowa stanowiła wspaniałe uzupełnienie i urozmaicenie programu edukacyjnego. Pobudziła dziecięcą wyobraźnię i zachęciła do korzystania z literatury dziecięcej.

Relaks w Parku Wodnym w Krakowie

W pierwszym tygodniu ferii zimowych uczniowie naszej szkoły  wybrali się do Parku Wodnego w Krakowie. Już w pierwszych chwilach kolorowe wnętrze  basenu zrobiło na nas duże wrażenie. Po zapoznaniu się z przepisami dotyczącymi prawidłowego i bezpiecznego korzystania z parku wodnego przystąpiliśmy do wspaniałej trwającej 3 godz. zabawy. Najmłodsi uczniowie chętnie korzystali z brodziku dla nich przeznaczonych. Zafascynowani byli Magicznym Wulkanem, Statkiem Pirackim a szczególne powodzenie miały armatki wodne. Pozostali uczniowie korzystali z innych atrakcji: hydromasaży, biczy  wodnych,  rwącej rzeki  czy wanny jacuzzi. Duża przestrzeń parku wodnego zachęcała do wspólnej zabawy. Po wspaniałym relaksie przyszedł czas na pyszny obiadek. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i emocji wróciliśmy  do domu.

Wycieczka do Teatru Lalki i Aktora KUBUŚ

Dnia 24.11. 2011r. odbyła się wycieczka do Teatru Lalki i Aktora KUBUŚ na spektakl pt:,,Smakołyki ciotki Klotki,”której uczestnikami byli najmłodsi wychowankowie naszej szkoły czyli przedszkolaki oraz uczniowie nieco starsi. Niektórzy z nich po raz pierwszy mieli zaszczyt oglądać spektakl w teatrze , dlatego też nie kryli emocji i wzruszeń. O sztuce… Akcja sztuki rozgrywa się w stylowym saloniku ciotki Klotyldy. Ciotka Klotylda jest samotna, roztrzepana i trochę zdziwaczała, ale z temperamentem i poczuciem humoru. Panicznie boi się myszy, a jej lęk przeradza się wkrótce w obsesję. Od pewnego czasu ciotkę coś nawiedza i nie daje żyć - to drapie za kredensem, piszczy pod podłogą, skrzypi w szafie. Dziwnym dźwiękom towarzyszy przesuwanie się przedmiotów i otwieranie szuflad. Tajemnicza lokatorka ciotki jest myszka o imieniu Klaudyna, która wszelkimi sposobami stara się zaskarbić przychylność swojej gospodyni. Żywiołowa, dowcipna, radosna opowieść rozbawiła nie tylko młodych, ale też dorosłych widzów. Naprawdę warto tę sztukę obejrzeć ! Dziękujemy rodzicom, którzy zaoferowali swoją pomoc w opiece podczas wyjazdu do Kielc.

Wyjazd przedszkolaków i dzieci z klas 0-I do RAJU URWISA w Kielcach

Czy dziecko musi się nudzić, gdy za oknem pada deszcz, a plac zabaw ocieka deszczem? Odpowiedź brzmi: nie! W związku z tym zorganizowano wyjazd do bawialni RAJ URWISA w Kielcach. Dzieci znalazły tam wiele atrakcji. Miały okazje bawić się w labiryncie połączonym z torem przeszkód i zjeżdżalniami. Starsi chętnie strzelali z armatek pneumatycznych i korzystali ze ściany wspinaczkowej. Natomiast przedszkolaków trudno było ściągnąć z trampoliny. Ponadto dzieci mogły bawić się w pięknej, kosmicznej salce,pełnej kolorowych domków i różnych zabawek. Uczniowie i przedszkolaki świetnie spędziły czas, a przede wszystkim wesoło i bezpiecznie. Wszyscy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wrócili do domu i już myśleli o ponownym przyjeździe :)

Spacerkiem po lesie z Panem Ryszardem Serwinem, leśnikiem  z Nadleśnictwa
w Daleszycach

13 grudnia 2011 r. w piękną, słoneczną, zimową pogodę Pan Ryszard Serwin, który zna las jak własną kieszeń, oprowadzał nas po nim pokazując ciekawe pomniki przyrody znajdujące się w naszym obwodzie. Korzystając z okazji, trzyosobowa grupa uczniów Publicznej Szkoły Podstawowej w Szczecnie mogła zabawić się w fotografów i zrobić zdjęcia niektórym osobliwościom przyrody. Najciekawsze  zdjęcia zrobił Eryk Jamrożek, a Agnieszka Pietrowska i Wiktoria Walkowicz starały się mu dorównać.  Jednym z ciekawszych obiektów, które spotkaliśmy, to potężny dąb. Mierzyliśmy obwód pnia na wysokości 1,30 m i ku naszemu zaskoczeniu wyniósł on 5,50 m. Pan Ryszard określił wysokość drzewa na 20 m. Ile ma lat? Nie wiemy. Na pewno młodszy od ,,Bartka’’, a starszy od ,, Bartusia’’. Spacerując leśnymi dróżkami podziwialiśmy piękne mchy otoczone jesiennymi liśćmi / przecież zima! /, powywracane konary drzew, które tak jak i w Świętokrzyskim  Parku Narodowym nie są sprzątane przez leśników. Nasza wycieczka samochodem terenowym dotarła na żeremia bobrów. Podziwialiśmy tamy przez nie  budowane. Potrafiły przegryźć dość grube pnie drzew i powalić je, aby zrobić sobie mieszkanie, a nawet ogromny staw, który zalał kawałek lasu.  Pośród kniei leśnej zatrzymaliśmy się przed kapliczką św. Huberta, patrona myśliwych, leśników i matematyków, a także pomnikiem upamiętniającym 50 rocznicę powstania Koła Łowieckiego ,, Sokół’’. Obserwowaliśmy również poletka zgryzowe sadzone przez nas w ramach ogólnopolskiego programu ekologicznego ,, Ożywić pola’’. Największy szok  przeżyliśmy, kiedy Pan Serwin pokazał nam wnyki zastawione na jelenie. Pomimo kilkuletniej akcji edukacyjnej są ludzie, którzy w bestialski sposób mordują bezbronne zwierzęta, o które razem z myśliwymi i leśnikami dbamy. Nagle obok nas przebiegły sarenki - na szczęście wnyków już nie było! Kolejna lekcja przyrody w terenie była poszerzeniem wiedzy książkowej. Dziękujemy Panu Ryszardowi Serwinowi za poświęcony czas i interesujący spacer. Mamy nadzieję, że nie ostatni. Edukacja przyrodnicza w naszej szkole ciągle trwa.

Wycieczka do stolicy

W dniu 17 stycznia  37 uczniów naszej szkoły z 7 nauczycielami i 6 rodzicami i wyruszyło na wycieczkę do Warszawy. Celem wycieczki było: rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie dzieci do dialogu społecznego na temat nauki. Na początek czekała nas długa jazda autokarem do Warszawy. Trochę zmęczeni ale szczęśliwi dotarliśmy do stolicy. Dzieci patrząc przez okna autokaru z zainteresowaniem obserwowały miasto m.in. egzotyczną palmę na Rondzie de Gaulle’a oraz Pałac Kultury i Nauki. Zgodnie z programem obejrzeliśmy Stare Miasto, po czym dokładnie zwiedziliśmy Zamek Królewski niegdyś rezydencji królów i siedziby Sejmu Rzeczypospolitej Obojga Narodów - dzisiaj muzeum, ale także ośrodek edukacji, kultury i sztuki, miejsce ważnych uroczystości państwowych. Jako rekonstrukcja Zamek wpisany został wraz z kompleksem Starego Miasta na światową listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Pierwszą atrakcję zwiedzania zakończył spacer po Starym Mieście, miejscu nasyconym historią i tragicznymi wydarzeniami z czasów Powstania Warszawskiego w 1944r., kiedy to zostało zrównane z ziemią przez niemieckiego okupanta. W latach 1952-55 Starówka została całkowicie odbudowana i dziś możemy cieszyć się jej pięknem. Podczas spaceru uczniowie zobaczyli: Plac Zamkowy wraz z kolumną Zygmunta III Wazy, charakterystyczne dla Starówki kamieniczki. Intensywne zwiedzanie Starego Miasta zmęczyło nawet tych najbardziej zaangażowanych i głodnych wrażeń. Pożegnaliśmy więc Zamek Królewski i ruszyliśmy na zaplanowany obiad. Drugim, najważniejszym celem wycieczki, było „Centrum Nauki Kopernik” mieszczące się na Wybrzeżu Kościuszkowskim nad Wisłą. Najnowocześniejsze Muzeum w Polsce mieści się niedaleko Stadionu Narodowego ,którego obiekt można było podziwiać. W Centrum mieszczą się takie wystawy jak: „Świat w ruchu”, „Człowiek i środowisko”, „Strefa światła”, „Korzenie cywilizacji”, „RE: generacja”, „Teatr robotyczny”, „Park odkrywców”. Uczniowie mogli przez 3 godziny korzystać z ponad 450 eksponatów muzeum, z których każdy można, a nawet trzeba było, dotknąć  i sprawdzić jego działanie. Dużym zainteresowaniem wśród dzieci cieszył się  interaktywny RoboTheSpian, który używa cytatów ze znanych polskich i zagranicznych filmów. Pełni wrażeń i nowej wiedzy wyruszyliśmy w drogę powrotną do Szczecna, gdzie dotarliśmy ok. godz. 22.30.