Doc 2018
- Details
- Category: Archiwum
- Created on Monday, 17 December 2018 20:30
- Last Updated on Sunday, 03 November 2019 15:42
- Published on Monday, 17 December 2018 20:30
- Written by annakuzia
- Hits: 112
Kodowanie na dywanie, czyli programowanie z najmłodszymi
ZABAWY Z MÓWIĄCYM ROBOTEM EDUKACYJNYM - DOC
Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Aby jednak młodzi ludzie z powodzeniem kodowali, powinniśmy zacząć uczyć krytycznego myślenia i kombinowania (w pozytywnym znaczeniu) jeszcze na etapie przedszkola. Uniwersalność, niech będzie tu słowem kluczem, umiejętności, kompetencje jakie nabywa dziecko bawiąc się kodowaniem, są przydatne na każdym etapie jego rozwoju.
Nie potrzebujemy do tego nawet sprzętu komputerowego, ponieważ do nauki programowania można wykorzystać wiele elementów powszechnie obecnych w przedszkolach, na przykład układanki typu sudoku czy klocki.
Początki pewnie nie będą łatwe, ale z czasem zapewne okaże się, że to „kodowanie na dywanie” tak naprawdę może być zintegrowane z różnymi dziedzinami wiedzy, np. przy nauce matematyki, plastyki, języka polskiego. Właściwie na każdych zajęciach można wpleść w naukę elementy programowania. A im dalej, tym łatwiej i otwiera się możliwość eksperymentowania.
W październiku dzieci z Punku Przedszkolnego i Oddziału przedszkolnego miały możliwość uczestniczenia w zajęciach programowania, które przeprowadziła Pani Anna Kuzia-Patyna- nauczycielka matematyki z Publicznej Szkoły Podstawowej w Szczecnie. Na początku Pani Ania przedstawiła nam nietypowego gościa – mówiącego robota o imieniu DOC, który wprowadził nas w świat nauki poprzez zabawę, a także towarzyszył w rozwijaniu logicznego rozumowania oraz umiejętności rozwiązywania problemów.
DOC to pierwsza taka zabawka, która przybliża dzieciom aspekty robotyki w przyjemny i twórczy sposób. Po krótkiej instrukcji, jak należy postępować z robotem, musieliśmy go tak zaprogramować, aby wędrował dowolnie lub według poleceń na kartach. Nie zawsze zadanie nam się udawało, ale nie zrażaliśmy się niepowodzeniami i ćwiczyliśmy dalej. Na koniec zajęć już nikt nie miał kłopotu, by DOC go słuchał i wędrował wyznaczonymi drogami zbierając różne przedmioty. A przy okazji trochę policzyliśmy, powtórzyliśmy litery, liczby oraz nazwy zwierząt. W taki sposób to my lubimy się uczyć J