Wycieczka do Ojcowa

Uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Szczecnie  na wycieczce w Ojcowie.

Dnia 6 czerwca 2017 roku  uczniowie z naszej szkoły  wraz z wychowawczyniami p. J Buras,  M. Jabłońską oraz  panią D. Chlewicką wyruszyli do Ojcowskiego Parku Narodowego.         Na początku dnia było pochmurno , jednak zaraz po wyruszeniu spod szkoły, rozpogodziło się, wyszło słońce, które towarzyszyło nam do końca wyprawy.
Po dotarciu na parking przy zamku w  Pieskowej Skale spotkaliśmy panią  przewodnik. Pierwszym celem wycieczki było obejrzenie z dziedzińca renesansowego Zamku wznoszącego się na cyplu skalnym, górującym nad malowniczą doliną Prądnika. Następnie podeszliśmy pod Maczugę Herkulesa. Tu poznaliśmy kilka ciekawych legend związanych z tym uroczym miejscem. Dalej przemieściliśmy się autokarem do Ojcowa.  W Muzeum Przyrodniczym zobaczyliśmy film w projekcji 3D, który wyjaśniał kształtowanie się Ojcowskiego Parku Narodowego w przeciągu miliardów lat. W dalszej części głos pani Krystyny Czubówny oprowadzał nas  po różnych salach, w których mogliśmy  podziwiać roślinność, zwierzęta i skały znajdujące się w Parku.
Po godzinnym pobycie w muzeum udaliśmy  się na sześciokilometrowy spacer do Jaskini Łokietka. Nie było łatwo. Marsz czarnym szlakiem zmęczył nawet zaprawionym turystów. Sama  grota  zrobiła na nas  wielkie wrażenie. Mogliśmy  tam podziwiać wspaniałe stalagmity i stalaktyty. Dreszczyk emocji wywoływały ciemne i wąskie przejścia, które musieliśmy pokonywać.
Końcowym etapem wycieczki był smaczny obiad w pięknym zajeździe, który zjedliśmy z wilczym apetytem po wyczerpującej wędrówce.

W czasie wycieczki nie zabrakło żartów, śmiechu i dobrego humoru. Wyjazd bardzo nam się  podobał Wróciliśmy  bardzo zmęczeni, ale jednocześnie zadowoleni i szczęśliwi.

Opiekun grupy : Daniela Chlewicka.