Edukacja i rozrywka w Ogrodzieńcu

W czwartek – 19 maja uczniowie klas O-I-II wraz z wychowawcami wybrali się na całodniową wycieczkę do Parku rozrywki w Ogrodzieńcu.

Tego dnia pogoda po ostatnich kaprysach zaskoczyła nas bardzo pozytywnie – było przyjemnie ciepło, a zza chmur nieśmiało wyglądało słońce… Aura na zamówienie.

Z samego rana wyruszyliśmy uśmiechnięci i ciekawi nowych wrażeń autokarem w długą podróż. Pomimo dalekiej trasy ( ponad 100 km ) podróż upływała nam bardzo przyjemnie. Kiedy dotarliśmy na miejsce przywitał nas ogromny - największy na Jurze Krakowsko – Częstochowskiej zamek Ogrodzieniec. Stojąc u podnóża mieliśmy wrażenie, że jego szczyt sięga chmur. Niezwykły widok… Po krótkim posiłku i chwili relaksu na placu zamkowym rozpoczęliśmy korzystanie z przewidzianych atrakcji. Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie Parku Miniatur z panią przewodnik. Zobaczyliśmy rekonstrukcje 17 Zamków Jurajskich z okresu ich największej świetności. Makiety zamków i warowni zostały odtworzone zgodnie z prawdą historyczną, obejrzeliśmy także repliki machin oblężniczych z okresu średniowiecza m.in. katapultę, balistę, a także trebusz – machinę miotającą pociski. Przy okazji każdego obiektu poznawaliśmy związaną z nim legendę.
Z Parku Miniatur przenieśliśmy się do Domu Legend i Strachów – unikatowej atrakcji turystycznej. Wkroczyliśmy w świat baśni i legend Jury Krakowsko- Częstochowskiej. Stanęliśmy oko w oko z czarnym psem, poznaliśmy sylwetkę Białej Damy, tajemniczego topielca, zostaliśmy otoczeni przez pająki i nietoperze. Było ciemno i ….naprrrrrawdę strrrrrasznie. Ale przecież nasi uczniowie to prawdziwe zuchy i niczego się nie boją.

Kolejnym punktem naszego pobytu był Park doświadczeń Fizycznych. Pan przewodnik pokazał nam 35 urządzeń, dzięki którym dowiedzieliśmy się, jak działają podstawowe prawa fizyki. Kołyska Newtona, Kolorowy Krater, Wirująca Kula, Symulator Lotu – to tylko niektóre z urządzeń, które przeniosły nas w świat odkryć i eksperymentów. Nauka praw fizyki przez zabawę naprawdę może być ciekawa…
Czas na super zabawę, emocje i adrenalinę! Tor saneczkowy okazał się atrakcją, która dostarczyła dzieciom najwięcej wrażeń. Długi tor z wieloma ostrymi zakrętami, prędkość, wir powietrza i …..super zabawa. Każdy uczestnik chętnie skorzystał ze zjazdu ( pod opieką wychowawcy ). Tutaj nie ma znaczenia ile ma się lat – to atrakcja z pewnością dla każdego.

Ostatnim punktem naszej wizyty był Park Rozrywki. Atrakcja dla młodszych i nieco starszych – bajkowy plac zabaw z największym zamkiem dmuchanym w Polsce, Karuzela Wiedeńska, Zamek Rycerski, huśtawki, zjeżdżalnie. Wszystkie atrakcje u podnóża pięknego Zamku Ogrodzieniec sprawiają, że uczestnik ma wrażenie, że znajduje się w krainie średniowiecza, zamków i rycerstwa. Tu zabawa trwała w najlepsze – bez nudy, zmęczenia, stresu – pełen luz i swoboda.

Niestety –trzeba było opuścić to magiczne miejsce, bo czekała nas długa droga do domu. W drodze powrotnej nabyliśmy piękne pamiątki, które będą nam przypominały o tym niezwykłym miejscu.
Nieco zmęczeni korzystaniem z zaproponowanych atrakcji uzupełniliśmy energię pysznym obiadem w Karczmie Jurajska. Był to ostatni punkt naszej wycieczki, choć chętnie zostalibyśmy tutaj dłużej…. Pozostało nam wiele pięknych wspomnień i zakupione pamiątki. Warto wrócić w to miejsce jeszcze raz….