9.1.1 "Nasze iskierki"
Nasze iskierki - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci poprzez prowadzenie punktu przedszkolnego w Szczecnie.
1) Program Operacyjny Kapitał Ludzki
2) Priorytet : IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
3) Działanie : 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
4) Poddziałanie : 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej
5) Nazwa projektu : Nasze iskierki - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci poprzez prowadzenie punktu przedszkolnego w Szczecnie
6) Okres realizacji projektu od 2010-08-01 do 2012-07-31
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
WARSZTATY SPECJALISTÓW Z RODZICAMI
W ramach projektu „Nasze Iskierki” współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny realizowane są warsztaty dla rodziców dzieci uczęszczających do punktu przedszkolnego mieszczącego się przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szczecnie.
Rodzice spotykają się ze specjalistami tj. psychologiem, pedagogiem , logopedą i nauczycielem gimnastyki korekcyjnej. Dzięki czemu mają możliwość odkrywania nowych, twórczych rozwiązań przydatnych w życiu rodzinnym, uzyskując wsparcie i cenne wskazówki.
W module warsztatowym, uczestnicy wzbogacają wiedzę poprzez teorię i praktyczne możliwości pracy z dziećmi. Na spotkaniach rodzice uczą się jak radzić sobie z emocjami dzieci, jak rozwiązywać problemy, jak rozmawiać z dzieckiem, stawiać granice i konsekwentnie ich przestrzegać. Ponadto dowiadują się jak skorygować istniejące wady postawy u dzieci i doprowadzić je do stanu prawidłowego, bądź też zatrzymać te wady i nie dopuścić do ich pogłębienia.
Podsumowując- celem szkoleń jest:
- rozwijanie potrzeby kontaktu z innymi ludźmi;
- kreowanie pozytywnego myślenia;
- usprawnienie układu oddechowego;
- ćwiczenie koncentracji uwagi;
- kształcenie słuchu- aparatu odbiorczego;
- kształtowanie umiejętności percepcyjnych: wzrokowych, słuchowych, czuciowych;
- aktywizowanie dziecka podczas zabaw;
- wyrabianie umiejętności komunikowania własnych potrzeb;
- wzbogacanie zasobu słownictwa;
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
- opanowanie umiejętności prawidłowego wykonywania ćwiczeń (korygowanie wad postawy)
- wyrobienie zdolności budowania sygnałów służących porozumiewaniu się.
Adriana Krynicka, Anna Łączkowska
Spotkanie z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej-Alicją Pawlik
Rodzice chętnie biorą udział we wszystkich spotkaniach i dzielą się swoimi doświadczeniami.