9.1.1 "Nasze iskierki"

Nasze iskierki - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci poprzez prowadzenie punktu przedszkolnego w Szczecnie.

 

1) Program Operacyjny Kapitał Ludzki

 

2) Priorytet : IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach

 

3) Działanie : 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty

 

4) Poddziałanie : 9.1.1 Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej

 

5) Nazwa projektu : Nasze iskierki - wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci poprzez prowadzenie punktu przedszkolnego w Szczecnie

 

6) Okres realizacji projektu od 2010-08-01 do 2012-07-31

 

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego


WARSZTATY SPECJALISTÓW Z RODZICAMI

W ramach projektu „Nasze Iskierki” współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny realizowane są warsztaty dla rodziców dzieci uczęszczających do punktu przedszkolnego mieszczącego się przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szczecnie.

Rodzice spotykają się ze specjalistami tj. psychologiem, pedagogiem , logopedą i nauczycielem gimnastyki korekcyjnej. Dzięki czemu mają możliwość odkrywania nowych, twórczych rozwiązań przydatnych w życiu rodzinnym, uzyskując wsparcie i cenne wskazówki.

W module warsztatowym, uczestnicy wzbogacają wiedzę poprzez teorię i praktyczne możliwości pracy z dziećmi. Na spotkaniach rodzice uczą się jak radzić sobie z emocjami dzieci, jak rozwiązywać problemy, jak rozmawiać z dzieckiem, stawiać granice i konsekwentnie ich przestrzegać. Ponadto dowiadują się jak skorygować istniejące wady postawy u dzieci i doprowadzić je do stanu prawidłowego, bądź też zatrzymać te wady i nie dopuścić do ich pogłębienia.

Podsumowując- celem szkoleń jest:

  • rozwijanie potrzeby kontaktu z innymi ludźmi;
  • kreowanie pozytywnego myślenia;
  • usprawnienie układu oddechowego;
  • ćwiczenie koncentracji uwagi;
  • kształcenie słuchu- aparatu odbiorczego;
  • kształtowanie umiejętności percepcyjnych: wzrokowych, słuchowych, czuciowych;
  • aktywizowanie dziecka podczas zabaw;
  • wyrabianie umiejętności komunikowania własnych potrzeb;
  • wzbogacanie zasobu słownictwa;
  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka;
  • opanowanie umiejętności prawidłowego wykonywania ćwiczeń (korygowanie wad postawy)
  • wyrobienie zdolności budowania sygnałów służących porozumiewaniu się.

Adriana Krynicka, Anna Łączkowska

Spotkanie z nauczycielem gimnastyki korekcyjnej-Alicją Pawlik

Rodzice chętnie biorą udział we wszystkich spotkaniach i dzielą się swoimi doświadczeniami.