Świętokrzyskie jakie cudne …

31 maja 2014r odbyła się szkolna wycieczka uczniów klas I – VI w Góry Świętokrzyskie. Pogoda tego dnia była wymarzona, promienie słońca towarzyszyły nam cały czas. W programie zaplanowaliśmy zwiedzanie prehistorycznych kopalń krzemienia pasiastego znajdujących się w Krzemionkach Opatowskich. Pani przewodnik wprowadziła nas – turystów w epokę neolitu omawiając w ciekawy sposób pracę i dzieje górników. Podziemną trasę o długości 465m i 11,5 m głębokości przebyliśmy w niedługim czasie. Po drodze widzieliśmy zadaszony szyb górniczy sprzed 5000 lat. Poza zwiedzaniem podziemnej części   zobaczyliśmy także  wystawy: ,,Górnictwo krzemienia w neolicie" oraz ,,Osadnictwo górników epoki kamienia". Następnie pospacerowaliśmy po Skansenie -  Neolitycznej wiosce Słowiańskiej , gdzie zachwycaliśmy się pięknem otaczającej nas przyrody. Miło wspominamy  pieszą wędrówkę na Św. Krzyż. Tam podziwialiśmy Muzeum Świętokrzyskiego Parku Narodowego, klasztor oo. Oblatów. Zakonnik opowiadał  historię relikwii, pokazał zbiory przywiezione z misji z całego świata. Kolejnym punktem wycieczki była obserwacja wieży przekaźnikowej oraz gołoborzy. To niesamowity widok na panoramę naszych gór . Wielką atrakcją w tym dniu  był zjazd kolejką ze Św. Krzyża do Huty Szklanej.  Wycieczka, jak każda inna zakończyła się kupnem pamiątek. Zmęczeni, ale z bagażem nowych doświadczeń wróciliśmy do szkoły.