Zakładamy klasowy ogródek.

Zakładamy klasowy ogródek.

Wiosna zachęca nas do porządkowania ogródków,  wysiewu nasion warzyw czy sadzenia cebulki. Właśnie takie działania zostały poczynione przez pierwszaków, którzy zmierzyli się z dużym wyzwaniem  zakładając  ,,klasowy ogródek‘’. Samodzielnie uzupełniali doniczki  ziemią, uczyli się siać nasiona marchewki, pietruszki, rzeżuchy i owsa. W małym ogródku została posadzona również cebulka. Po wykonaniu zadania uczniowie umieścili w doniczkach  karteczki z nazwami roślin. Obiecali być wzorowymi ogrodnikami i  troszczyć się o swoje małe poletko. Poprzez aktywną obecność na zajęciach,  pierwszaki mają możliwość  rozwijania nowych zainteresowań,  rozróżniać  podstawowe gatunki  roślin czy warzyw, poznają podstawowe zasady pielęgnacji i hodowli wybranych roślin. Celem przeprowadzonego zajęcia przyrodniczego  jest  zachęcenie dzieci do systematycznej, dłuższej obserwacji roślin w kąciku przyrody, natomiast w późniejszym etapie rozwojowym – nazywanie poszczególnych ich  części.